this is me

this is me
rage

Sunday, February 13, 2011

Småbarnsmammor







Dom som har mig på facebook har säkert lärt sig att jag gillar att avreagera mig genom att skriva väldigt aggressiva statusuppdateringar.


Idag upptäckte jag att jag glömde pennan till min tablet (ritplatta) i skolan.


Så allt jag planerat att göra idag gick åt pipsvängen rättare sagt. Jag blir ofta arg, men då är det oftast mig själv jag blir arg på. Hur svårt ska det vara att ta med pennan till ritplattan innan jag tar tåget hem till uppsala?!
Så dagens inlägg kommer inte ha lika fina illustrationer som tidigare.


Nu ska jag berätta om när jag skulle beskära mina fanzines.
Jag har efter mycket slit och släng, svärord och lovord ÄNTLIGEN gjort klart krig RAWR-fanzinet. Jag hade lagt ner 600 spänn på att trycka upp 30 exemplar. Skolans tryckeri är dock inte det bästa, allt man skriver ut får by default en vit marginal runt sig. Så Jag får helt enkelt gå till en av bildsalarna och beskära alla 30 fanzines helt själv så att dom ska se lite snyggare ut.
Med glädjeskutt hoppar jag fram i korridoren för att komma fram till bildsalen med en hög fanzines i händerna.

Dörren till bildsalen har ett litet fönster som man kan kika in igenom, jag gjorde detta innan jag gick in.




Småbarnsmammorna hade ockuperat salen och satt där med sina små bäbisar och åt mat.
I EN BILDSAL.
Jag fick hela mardrömsbilden uppmålad inom mig.
Jag har alltid ogillat barn, dom är bara söta när dom är tysta. Men tänk om det fanns originalbilder där inne som ungarna skulle få för sig att kladda ner?!
Jag fick helt enkelt acceptera att dom hade bokat salen och om jag ska få kunna använda skärapparaten därinne så måste jag vänta tills senare då dom har gått.
Jag försökte fördriva tiden genom att göra annat.
När klockan var sent så gick jag upp en sista gång för att kolla om dom hade gått så jag for once kunde beskära mina jävla fanzines.

Ungjäveln var kvar.
Nej, det gick inte längre. Jag måste göra något.
Dom hade dessutom lämnat alla sina grejer och äckliga matlådor och GUD VET VAD.

Fanns bara en sak att göra...






Dödsolla snorungen.



7 comments:

  1. Hahahaha XD Det blir ännu roligare när man förstår att du ritat allting utan tablet-pennan XD Skitroligt inlägg, håller med dig till 100% vad gäller barn!

    ReplyDelete
  2. HAHA! Knäckte mig på sista bilden efter långt läsande med ett småflin i ansiktet. Jag är med dig till 100% i frågan jag med!

    ReplyDelete
  3. Hahaha, det här är något av det roligaste jag läst idag, och du har lärt mig ett nytt begrepp jag känner att jag gladeligen kommer att anamma; dödsolla!

    ReplyDelete
  4. Fan vad jag blir arg! Vi får sitta ute i ett trapphus i en vind när mammorna tar över bildsalen för att käka lunch?!?!?!?!! WTFFFFFF!!!!
    Skit snyggt inlägg och jag håller med dig. Barn ska inte vara i ateljéer förens de är gamla nog att veta att de inte får röra grejerna utan att fråga.

    ReplyDelete
  5. Ajajaj... fast det är inte barnen jag blir sur på, de tyckte säkert det var jätteskojigt att få vara i bildsalen. Men mammorna borde faktiskt förstå att bildsalen är till för att rita i, det finns faktiskt fullt fungerande matsalar att äta i!

    ReplyDelete
  6. "Dödsollad" xDDD

    ...

    ...meeeen, vänta lite nu här, hur fan dödsollar man någon?

    ReplyDelete